Smakportioner

Nu börjar vi känna oss redo för smakportioner. Vi har testat oss fram i en månad nu och ingenting verkar ogillas. Idag gjorde jag puré av potatis, morot och ärtor som ska provas imorgon. Det ser inte speciellt gott ut men vi får se imorgon var hon tycker. Vi har testat det mesta i rotfruktsväg nu så nu ska vi även börja testa frukter. Spännande! 

Mitt mål är att hon ska kunna äta 3 ordentliga portioner per dag om ca en månad. Och däremellan ersättning och lite amning om det behövs. När inte amningen fungerar så bra så tycker inte jag att det finns någon anledning att vänta. 


Idag har vi haft besök av Ronja, Leonell, Annika och Olivia. Leonell verkar ha hamnat i någon typ av fas som även Milian var i när han var lika liten. Precis som Milian reagerade när han hörde gammalfarmors röst eller såg någon äldre människa gjorde Leonell idag när han hörde Milians eller någon av bebisarnas röster. Konstigt att det kan bli så. Men det måste ju vara utvecklingen. Junelle kommer nog också dit snart :) 

Vackraste lilla tösen 💜

Postat av: Camilla

Sötgöta! 😍 Varifrån kommer de smarta påsarna??

Svar: Har för mig att påsarna är från kopbarnvagn.se eller om det var lekmer.se 😊👍
Emelie Sofie Ericsson

2016-01-13 @ 10:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback