Matglad

Jag är sååå glad att vi har fått en dotter som gillar att äta. Mitt största problem med Milian har ju varit att han varit så kräsen. Det började redan från smaksensationerna med honom. Ingenting dög egentligen. Jag provade att laga själv, provade färdiga barnmatsburkar och även mormors mat. Han har aldrig varit någon hejare på att äta förrns nu när han börjat på förskola. Och äntligen börjar det släppa hemma också :) 

Junelle älskar allting vi har provat. Just nu får hon en portion gröt på morgonen som frukost, sen amning/ersättning efteråt för att släcka törsten. Sen får hon någon form av puré under dagen. På kvällen äter hon en till portion gröt innan läggning. Så det blir inte alls lika mycket amning/ersättning nu. För er som följt mig förstår kanske att detta känns väldigt skönt. Om amningen hade fungerat bra skulle jag nog inte varit så här snabb med att byta ut. Just nu är amningen bara mys och snutt för det mättar henne inte (vad jag tror). Ibland känns det som att inte ens ersättningen mättar nu när hon vet hur det känns efter en portion gröt. Det är så roligt att mata ett barn som skriker efter skeden! :D Jag är sjukt taggad på att göra en massa smarriga puréer! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback