Ledsen tjej

Idag har Junelle varit ledsen ovanligt mycket. Det började med att hon reagerade på en annan bebis som jollrade och pratade. Sen eskalerade det och hon började gråta åt minsta lilla ljud. Hon har även varit väldigt svår att få i mat (ersättning/bröstmjölk). Hon äter gröt och fruktpure på morgonen sen vill hon inte ha nånting på flera timmar. Ska bli sjukt spännande att väga henne på måndag! Vi var hemma hos Selma och Wilmer idag och i jämförelse med de andra bebisarna var hon rätt liten. Jag som tyckte att hon blivit knubbig men plötligt såg hon liten ut igen :D 

Ikväll är vi i Björklinge medans pappa är i Järfälla och spelar. Milian och jag var nyss iväg och tittade när morfar dömde men vi fick åka hem efter ett tag för Junelle var jätteledsen hemma. Hon som nästan aldrig är ledsen, så himla mammig och snuttig. Så fort jag kom hem blev hon lugn. Men sen blev hon ledsen igen efter ett tag. Tänder på gång? Eller bara utvecklingsfas? Iofs är de första året en stor hel fas. Allting flyter lixom ihop. Jag har aldrig märkt av några faser hos henne så därför funderar jag på om det ändå är tänder. Men jag känner inga än iaf! Den här åldern är svår för det är ingenting som riktigt duger. Hon klarar inte så mycket själv men vill sååå mycket! 
Postat av: Ronja

Å vad jag känner igen mig! Sådär har ju Leonell varit flera veckor nu, igår när farmor var här blev han så rädd så fort hon pratade eller tittade på honom, vet inte om det var tyskan, att hon är högljud eller glasögonen men det gick inte! Det är verkligen en svår ålder nu, här funkar det bara att bära eller stå mot saker nu ingenting annat är roligt! Är vi borta så är han orolig och kommer aldrig till ro för att varken äta eller sova och blir därför supergrinig! hoppas det går över fort och att hon bara har en sån dag, för man tycker så synd om dom när dom blir sådär kinkiga och ledsna! ❤️❤️

2016-01-28 @ 19:52:56
URL: http://roonjas.blogg.se
Postat av: Josephine

Det är så jobbigt när dom är ledsna och kinkiga 😔 Wiwi var mycket så när hon var i sitt senaste språng, kanske det Junelle är nu? Har du boken: "Växa och upptäcka världen"? Finns även en app som är väldigt bra. Känner igen mig i det där med att hon vill så mycket men kan inte. För Wiwi blev det lite bättre när hon började sitta själv men nu börjar det också bli tråkigt 😏 Men som förälder för andra gången vet man ju att det blir bättre 😃

2016-01-30 @ 08:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback