Måndag

Idag har Milian varit på dagis igen. Minns inte sist när han var där men det var mer än en månad sen. Jag hade nästan bestämt mig för att säga upp platsen men ångrade mig i slutet av förra veckan och tänkte att det var värt ett försök till. Nu har vi tänkt prova måndag, tisdag och torsdag. Det räcker gott och väl. Jag ska försöka ta ett beslut efter veckan. Imorse kändes det hemskt när Tobias åkte iväg med honom och i stort sett var hela dagen förstörd. Jag ville bara åka iväg och hämta hem honom. Tänkte på honom hela tiden. Men sen när jag kom och hämtade honom var han jätteglad och det kändes bättre. Hur tänker ni andra som är hemma med syskon? Känner ni aldrig att ni överger det äldre barnet? Jag känner verkligen så... 

Igår var vi på Leos för första gången på väldigt länge. Milian verkar inte tycka att Leos är så fantastiskt roligt. Han ville BARA vara där man kunde spela med boll och klubba. Direkt efter Leos åkte vi till xxl och Inter sport och handlade ett litet mål, bollar, en innebandyklubba och en hockeyklubba. Han är verkligen helt inne i spelandet nu. Det är verkligen det enda han vill göra när han är hemma. 

Typiskt nog så blev han snorig efter Leos också... Och vi andra i familjen blev jättetäppta i näsan. Som varje gång vi varit där. Dålig ventilation? Kallt och mycket bakterier. Skulle vara spännande att veta hur ofta dom diskar/desinficerar  tex alla tusen bollar som finns där?!

Idag var jag och Junelle på babysång. Vi kan tyvärr bara gå dit ca 3 gånger till för sen blir hon ju för stor för babygruppen. Sjukt! Som tur är kan vi fortsätta i 6-12 månaders på st per som är minst lika bra :) Det var flera av dom andra 5-månadersbebisarna som kunde sitta jättestadigt. Junelle är inte riktigt där än. Hon behöver några veckor till på sig tror jag. Om allt flyter på imorgonbitti ska vi iväg och träna litegrann tänkte jag.. 



Hockeytröjan ska på hela tiden också. Gullunge ❤️


"Lillasyster är målvakten" 😂 

Kvällspromenad. Tur att mamma köpte lysena som vi kunde sätta på vagnen till barnen i julklapp :) Dom syns bättre än reflexerna! 

 
Postat av: Camilla

Jag tycker du är stark som känner som du gör Emelie! Och ovanligt i dagens samhälle där man nästan är konstig som förälder om man vill vara hemma med båda sina barn. Jag vet verkligen inte hur det har blivit så här? För din känsla borde väl vara mer vanlig? Vi skaffar väl barn för att vi vill vara med dem?
Många kommentarer brukar ju handla om att den äldre har tråkigt hemma och trivs så bra på förskolan... Men att ha tråkigt kan väl vara nyttigt? Det är lite så livet ser ut, man lär ha tråkigt ibland för att kunna ha roligt också! Och att skapa ytterligare band hemma med sitt syskon kan väl inte heller vara fel? Att gå nån dag i veckan på förskolan kan säkert vara bra om man vill behålla platsen. Men maxtid i veckan är för mig en gåta...
Nu har vi bara en juvel hemma men det här är något jag tänkt på sen jag kom ut i arbetslivet inom förskolan och skolan.
Våga lite på dina känslor! Och det här är ju verkligen bara min uppfattning...vet att många har helt andra åsikter 😉
Lycka till med ert beslut! 💜

2016-01-19 @ 10:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback