Rutiner

Våra rutiner just nu är helt och hållet ur balans. Ikväll somnade båda barnen NU. Klockan 22.30. Hur kan så små krabater orka vara vakna längre än föräldrarna? Puuuh! Milian blir trött vid 15-16 tiden om dagarna och det är många timmar att hålla honom vaken till 19. Om han somnar då så blir det som idag. Han somnar 22.30. Jag har försökt väcka honom efter en halvtimme men han är sjukt svårväckt. Oftast försöker jag hålla honom vaken hela dagen men så fort vi ska åka någonstans så somnar han i bilen eller vagnen. Så det är tur att han inte går på dagis just nu för han sover till strax efter 08 på morgonen. Jag tycker att det är såååå skönt och ångrar inte för fem öre att vi sa upp förskoleplatsen. Det är ju underbart att slippa passa tider, att bara få vara. Igår skulle vi iväg på mamma-träningen som började 10. Jag tänkte att vi skulle gå hemifrån 09 men det hinner man ju inte när barnen vaknar 08.30! Så vi tog bilen och hann i tid :) Jag vet ju att den här tiden snart är förbi, det står inte på förrän dom börjar vakna innan 06 igen. Så jag klagar inte på våra sena morgnar :) 

Ikväll har jag och Junelle varit på Gränby C och shoppat kläder till storebror till dopet. Både byxorna och skjortan vi köpte var för stora. Så det blir en sväng till i veckan och byta. Imorgon ska vi på läkarbesök med Junelle och se om vi kan få någon medicin för förkylningsastman. Inte för att jag vet hur dom ska kunna bedöma det nu när hon är frisk? Jag fattar inte riktigt hur dom tänkte... 

Imorgonkväll ska vi gå på innebandy, Milians första riktiga innebandymatch. Storvreta - AIK. På torsdag är det hockey i Björklinge igen. Troligtvis ska vi försöka oss iväg på mamma-träningen på torsdag fm. På fredag är det BVC-besök och på lördag har vi födelsedagsmiddag för Camilla, Tobias och Gustav här hemma :) 

Nu kan hon sitta några sekunder utan stöd! På torsdag blir hon hela 6 månader :) 

Postat av: Camilla

Vi har samma lika här! Sena kvällar...som oftast leder till sena mornar 😀 När lilltjabo somnar efter 22 och vi ska sitta kvar uppe...I typ 10 min innan vi gäspar ikapp och går och lägger oss! Haha.Blir spännande och se hur det går när det blir ljusare på kvällarna...lär ju inte bli lättare att somna tidigare för de små liven 😊😀😍

2016-02-11 @ 14:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback