Stolt

Om ni bara kunde ana hur stolt jag är över min lilla kille som om några månader blir 3 år? Hela sommaren har vi tränat utan blöja och nu är han nästan blöjfri. Han vill inte ha blöja och han säger till så fort han behöver gå på toaletten. Men ibland händer det såklart olyckor. Och det måste det ju få göra. Inatt är fjärde natten som han sover utan blöja. Hittills har han inte kissat i sängen en enda gång. Direkt när han vaknar på morgonen springer han till pottan och kissar. Massor. Så han har helt klart lärt sig att hålla sig.

På tisdag börjar han på en ny förskola. Jag har försökt lagt upp det på ett bra sätt men han vill ändå inte gå dit. Han vill vara hemma hela tiden säger han. Jag vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt. Det är ju först nu jag känner att han behöver utbytet han får på dagis. Det vore så himla skönt om han trivdes och kände sig trygg där. Eftersom att Junelle börjar senare så känner mitt samvete fortfarande skuld. Men det dåliga samvete följer mig hela dagarna oavsett vad/hur jag gör. Så det får jag nog fortsätta leva med.

Allmän uppdatering så är jag helt upptagen i förberedelserna inför kalaset nästa helg. Ikväll har jag "gjort" Junelles kalasoutfit färdig. Jag har även bakat litegrann och det gick verkligen skit. Fick kasta mer än hälften. Imorgon ska vi beställa tårtan och även cykla ner på stan och handla en present till Junelle från Milian.

Igår hade vi en jättemysig dag i Öregrund/Gräsö med mormor och morfar.

Postat av: Anonym

Kan du inte skriva ett inlägg om när du var yngre. Om skolan, hade du något du var osäker över, intressen? :) känner du igen dig i dina barn? :)

2016-08-12 @ 08:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback