Jobbigt beslut

För 1,5 år sedan när vi började leta tomt/hus ville jag inget hellre än att köpa en tomt i Björklinge. Då fanns det inga tomter som passade oss så därför hamnade vi istället i farmors hus i Bärby hage. Det har tagit oss hela de här året att snart vara klara med huset precis som vi vill ha det. Skulle vi sälja huset idag skulle vi få nästan dubbelt så mycket som vi köpte det för. Vi börjar trivas väldigt bra i huset och vi har toppenbra grannar. Milian har fått flera kompisar i samma ålder och även Junelle har kompisar i hennes ålder. Enligt min åsikt så är Bärby hage ett av ytterstans kanske bästa områden om man vill åt det som jag vill. Det enda jag saknar är närhet till vatten. Nästa vecka börjar Milian på förskolan som jag vet (genom ryktesvägen) är den attraktivaste förskolan i Tunabackar. Om han trivs där så kommer jag trivas ännu bättre här i Bärby hage.

Bara för att det känns så bra just nu så ringde mäklaren mig igår och sa att jag var nummer två på listan att välja en av tomterna vid vattentornet i Björklinge. Precis dom tomterna som vi ville ha för 1,5 år sedan. Alltså?!?! Hade jag varit gjord av pengar hade jag inte tvekat på att köpa en tomt, bygga ett hus och sedan ta beslutet. Men nu är det inte riktigt så. Jag måste ta beslutet senast nästa vecka. Kanske det jobbigaste beslutet någonsin.

Postat av: Anonym

Men åh får man fråga vad man får ge för en tomt där? 😍

Svar: Sjukt mycket. Överpris enligt mig. De flesta tomter kostar 1,5 och någon 1,3 😬
Emelie Sofie Ericsson

2016-08-07 @ 15:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback