1-årskontroll och tandläkarbesök

Idag har vi varit på BVC för 1-årskontroll och läkarbesök. Det var första gången det gick riktigt dåligt. Junelle började gråta direkt när vi kom in och grät sig igenom hela besöket. Hon hade precis passerat 10 kg som jag trodde. Vägde alltså 10065 gram och var 76 cm lång. Jag kan ju inte strunta i att jämföra med Milian som vägde 9900 gram och var 77 cm. Det är ju väldigt lika trots att jag aldrig tyckte att Milian var såhär rund som hon är haha. Men man glömmer ju fort.

Jag hämtade Milian efter lunch idag för att vi hade en tid hos tandläkaren. Han har klagat på en tand ett tag nu och när jag i helgen äntligen fick titta ordentligt så såg jag att det var någon form av grop på utsidan av tanden. Antingen hål eller någon flisa som gått. Så då ringde jag direkt. Men när vi var där så vägrade han att öppna munnen. Han bara grät och höll sig stenhårt runt min hals. Vi gjorde vad vi kunde men han hade verkligen bestämt sig. Så vi fick en ny tid om två veckor. Huuua säger jag bara.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback