Trist väder

Idag har det ju varit dötrist väder och vi har hunnit vara ute i regnpauserna. På gott och ont då vi fått en del gjort inomhus. Vi har tvättat, lagat lite mat till Junelle, rensat bland hennes kläder (strl 68 är ett minne blott nu) och "bakat" en ny play doh deg. Milian skulle bestämt ha en gul deg som jag själv tycker är den tråkigaste färgen, hehe. Tidigare i veckan gjorde vi en pastagryta till Junelle med pasta, köttfärs, tomater, lite grädde och smör. Den blev väldigt misslyckad och i helt fel konsistens för henne. Så den slängde jag efter att hon ratade den. Idag gjorde vi en kycklinggryta med kyckling, potatis, ärtor, broccoli, lök, lite mjölk och olivolja. Den blev superbra och hon älskade den! Igår fick hon även smaka bananpannkaka i småbitar. Första gången hon fick äta själv! Vi provade ägg första gången några dagar innan och det var inga problem. Hon har även börjat äta citrusfrukter nu utan problem. Både apelsin och kiwi fungerar bra. Det är verkligen så himla roligt att laga mat till henne i jämförelse med hur det var när Milian började äta. Han åt ingenting som vi lagade! Jag får verkligen mersmak och vill hitta på nya recept hela tiden. Laxgrytan är nog favoriten än sålänge och det gör absolut ingenting för vi har hela frysen full med lax haha. Jag har fått några bra tips här tidigare. Lämna gärna era favoriter :) 



Såhär sitter hon oftast i vagnen nuförtiden. Stora ögon hela tiden och vill helst inte luta huvudet bakåt. Det kan vara farligt att somna! 



Milian ville till 100% ha dom där blåa galonbyxorna (strl 80) på sig som jag precis hade satt på Junelle. Så Junelle fick låna Milians i strl 86/92. Perfekt ju! 


De senaste dagarnas Förrådsrensning börjar lida mot sitt slut. Det blev ett par lass fram och tillbaka.







Postat av: Anonym

Varför kan hon äta samma som ni? Bara skippa saltet i hennes mat.

Svar: Varför inte menar du? Jag har inte skrivit nånting om att hon inte kan äta samma som vi? Hon äter i stort sett samma som vi men vissa maträtter från matkassen passar bättre än andra. Jag har inte vågat börja med bitar riktigt än men snart så 👍
Emelie Sofie Ericsson

2016-04-07 @ 14:52:21
Postat av: Camilla

Hur gör ni laxgrytan? Jag tyckte det va klurigt i början och göra både mjölkproteinfri och utan salt... Vi har ju grädde eller creme fraiche eller dylikt i allt!! Men det tar sig...Har du hittat nån buljong utan salt? Inte för att det är svårt att krydda med allt annat men jag saknar den där riktiga smaken ändå! Men Liam verkar gilla det mesta, precis som Junelle...Det är väl egentligen huvudsaken 😊👍😍

Svar: Jag måste faktiskt erkänna att jag inte är helt petnoga med saltet denna gång 😬👎 Jag har tex använt vanligt smör många gånger ist för osaltat. Jag har kokat lax, potatis och morot tillsammans med dill och lagerblad. Sedan bara hällt bort vattnet och plockat bort lagerbladen och tillsatt lite grädde. Någon gång hade jag i lök också. Junelle gillar verkligen den! Jag tror att det blir bra smak av dillen 👍
Emelie Sofie Ericsson

2016-04-07 @ 20:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback