Helgen

Igårmorse skjutsade Tobias ut Milian till Björklinge vid 9-tiden. Han och mamma skulle fixa och greja med altanen och i trädgården. Tobias jobbade på övervåningen i stort sett hela dagen medans jag och Junelle for runt lite. Vi var på Ica maxi och handlade lite smått och gott, var på barnloppis på fyris park och var förbi K-ruta på hemvägen. När vi kom hem la vi oss och vilade tillsammans ett bra tag. Sååå skönt. Detta har nästan aldrig hänt sedan hon föddes. När Milian var liten la jag mig med honom lite då och då just för att få lite extra vila men också för att han sov så himla mycket bättre/tryggare då. Det verkade Junelle också göra för hon sov i 2 timmar. När hon vaknade åkte vi ut till Björklinge  och käkade god mat. 

Idag har jag och barnen varit på ankdagen på förmiddagen tillsammans med Gabriella, Petra, Martin och alla barnen :) Det var sjukt kallt men mysigt ändå. För er som inte vet vad ankdagen är så är det ett studentevent inför Valborg för barnfamiljer. I år var det hoppborgar, fiskedamm, ponnyridning, ankkastning, såpbubbel-blåsning, ansiktsmålning mm. Det var roligt men väldigt oorganiserat. Framförallt vid mattältet. Där var det fullständig kaos! Mitt i allt kaos kom jag på att jag hade glömt betala parkeringen så jag sprang dit och betalade. Precis framme vid bilen möttes jag av parkeringsvakten som precis skulle ge mig böter. TUR!

På eftermiddagen var Milian med Tobias på övervåningen och jobbade så även idag fick jag vila tillsammans med lillan. Sjukt välbehövligt. När hon vaknade kom Ida och vi drog iväg på cirkus! Jag hade inte varit på cirkus sedan jag knappt kan minnas så jag hade höga förväntningar. Milian somnade tyvärr i bilen på väg dit och jag bar honom sovandes till cirkustältet. Så när han vaknade skulle cirkusen precis börja och han tyckte att det var läskigt med det höga ljudet. Han ville åka hem först men tyckte att det blev roligt när hundarna showade. Annars var det faktiskt inte så barnvänligt. Milian tjatade om djuren hela tiden men det kom bara ut en häst så han blev nog lite besviken. Som tur var fick vi biljetterna av en kompis så jag slängde inga pengar i sjön iaf! Är ju dyrt att gå på cirkus! 

Nu ligger barnen och sover, Tobias är iväg på nattjobb och jag sover också nästan. Jag tycker synd om Tobias som hela tiden känner sig pressad och stressad med allt jobb. Jag försöker få honom att vila och lugna sig lite men han vill bara jobba. När han vet att det finns jobb så vill han jobba. Han kan inte låta bli. Självklart är jag grymt stolt över honom men jag hade gärna haft en liten stund av familjetid på helgerna åtminstone. Visserligen hade vi det igårkväll men då gick han mest runt i sin lilla bubbla och funderade över huset. Förhoppningvis får vi mera hjälp i veckan och framöver så det går lite snabbare och Tobias kan ta tag i sånt som han verkligen kan efter alt han gjort på nedervåningen. Nu ska jag suga ut det sista av min egentid (borta tänderna och tvätta ansiktet) och sen SOVA. 






Juste! Junelle älskade cirkusen. Hon hoppade och dansade i två timmar. Så himla himla söt. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback