8 månader

Igår blev lilltufsan 8 månader och idag var vi på 8-månaderskontroll på BVC. Hon vägde in sig på 8340 gram och var 70 cm. Precis på medelkurvan och även hennes egen kurva. Lite större än Milian i samma ålder som vägde 8020 gram. Vi pratade även säkerhet, mat och tänder. Nästa besök blir strax innan hon blir 10 månader och vi åker till Grekland. Mitt mål är att jag ska ha slutat amma då. Det känns så faaaar away just nu alltså. Hon blir skogstokig om hon inte får bröstet när det passar henne! Jag har inte lyckats få henne att somna en endaste gång utan bröstet än även fast hon börjat ta flaska någorlunda bra igen. När Milian var i samma ålder hade jag slutat amma och han tog flaska utan problem. Han somnade oftast till flaskan på kvällen då och gjorde han inte det så räckte det att ligga bredvid honom och mysa tills han somnade. Jag vet inte hur jag ska bära mig åt riktigt nu. Tips mottages gärna men inga skrik- eller utmattningsmetoder. Helst vill jag att hon själv ska få bestämma när hon vill sluta men jag är rädd att hon aldrig kommer göra det. Och för mig finns det en gräns när jag tycker att det känns som att det är nog. Hon äter så pass bra med mat nu och flera dagar i rad har jag knappt ammat nånting under dagtid. 

Ikväll var jag ute och sprang mellan ca 19-19.35 och under den tiden hann båda ungarna bli hysteriska. Vid den tiden är det svårt att trösta henne på något annat sätt än vid bröstet. Så då var det ju kört för Tobias och därför inte helt genomtänkt av mig men när ska det annars finnas tid för mig att springa en runda? När barnen har somnat är jag alldeles för trött för att orka det och det finns massor annat att göra i hemmet! Ett ständigt dilemma! 


Vi var och hälsade på Emma och hennes lillebror Finnley idag. Så himla liten bebis som vägde strax under 3 kilo. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback