6-8 månader

Jag tror och hoppas att den här extrema mammighetsperioden börjar ge med sig litegrann nu. Hon är väldigt mammig men inte lika mycket som hon varit tidigare. Helt ärligt så tycker jag att den här perioden mellan 6-8 månader har varit väldigt jobbig. Milian har blivit lidande av det mest. Jag har i stort sett haft Junelle på armen 90% av hennes vakna tid. Milian har tjatat om att leka, spela och allt annat som han tycker är roligt och jag har bara kunnat gjort det halvdant hela tiden. Det svider så mycket i mig när jag tänker på det. Nu när hon lärt sig krypa så kan hon roa sig en stund själv på golvet TILLS HON SER MIG. Hehe. Då ska hon upp direkt. Men från att ha varit 90% är det nu kanske 50%. Idag har hon dock varit hängig. Jättesnorig och hostig. Igen. Hon har hostat så hon spytt 3 ggr, varav en gång nu ikväll i Camillas säng (sover där ikväll). Apropå nånting annat! Hur fasen klarar sig ensamstående mammor som bor i lägenhet utan hiss?!?! Jag trodde mina armar skulle gå av efter att ha kånkat upp vagnen, båda barnen och alla tillbehör för att övernatta upp för två trappor. Herregud vilken eloge till alla föräldrar som gör detta dagligen. Jag är sjukt imponerad för det var riktigt tungt och svettigt! 

I fredags var vi och firade äldsta kusinen Kevin som blir 5 år idag. Det firades med 3 rättersmiddag och trevligt sällskap med alla kusinerna och deras föräldrar samt farmor Eva och Håkan. Igår var vi i Björklinge på 3-rättersmiddag bara sådär ändå och idag har vi varit på babyshower för kusin Madde och den efterlängtade sysslingen :) Imorgon börjar uppbyggnaden av övervåningen och vi kan inte vara hemma. Därför sover vi hos Camilla ikväll. 

Jag prioriterar inte riktigt bloggen just för tillfället. Jag är så galet trött på kvällarna så jag hinner inte få iväg ett inlägg innan jag somnar. Så dom flesta inläggen hamnar i sparade. På dagarna hinner jag knappt bädda sängen och därmed blir bloggandet satt åt sidan. Men jag ska försöka skriva lite oftare :)









Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback