Tvillingpodden

För några dagar sen lyssnade jag på Tvillingpodden för första gången. Jag är helt såld. Så härliga tjejer! Jag lyssnade precis på del 2 av förlossningsberättelsen och tänker tillbaka på mina egna förlossningar. Jag måste ha flera barn, jag måste få föda barn igen! Min senaste förlossning var bara för 7 veckor sedan men jag har redan glömt smärtan. Den enda smärtan jag minns är efteråt och hur förjävla mycket det sved. Den smärtan är/var ju så mycket värre än värkarna. Det sved så fruktansvärt mycket när barnmorskan sprayade bedövningssprayen innan hon skulle sy. Usch! Jag kom också att tänka på att jag har kommit in till förlossningen i precis samma tillstånd vid båda förlossningarna. När krystvärkarna precis har startat! Med Milian ca 1 timme innan han föddes och med Junelle 12 minuter innan. Då hade jag iofs haft krystvärkar hela bilresan :) Nästa gång jag ska föda kanske jag ska stanna hemma och föda? Varför inte? Och i badkaret verkar inte så tokigt! Vi får se om några år när jag har övertalat Tobias ;)

Milian hade feber inatt och är krasslig i halsen så han har varit hemma idag och blir nog hemma imorgon också. Det verkar gå halsfluss på avdelningen och även jag känner av halsen. Hoppas verkligen inte att vi åker på det...

Vi var ute i lekparken idag och lillasyster premiärgungade :) 


 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback