Skrikig bebis

Idag har jag haft en skrikig bebis och en gnällig/trotsig snart 2-åring här hemma. Det har varit en lagom rolig dag. Dagen började jättebra med att vi gjorde oss klara att gå till öf till 09.30. Vi hade bestämt tid med grannarna och lyckligtvis så var vi ute redan 09.20. Milian tjatade om att gå till "kunkan" (kyrkan). När vi väl vara framme vid kyrkan började han skrika "hem mamma, annan kunka". Han vägrade gå in. Så vi fick gå hem igen. Sen började trotset. Han vägrade äta och sova. Skrek efter välling istället för mat och när han tillslut fick som han ville (ja, jag har väldigt svårt att säga nej) så blev han superpigg. Somnade inte förrän 15. Under hela tiden så hade jag en missnöjd bebis som skrek. Idag är första dagen sen hon kom som hon har skrikit utan att jag vetat varför. Vi har ammat och ammat. Hon har bajsat, pruttat, krökts, rapat och ändå varit missnöjd. Jag försöker undvika ersättning för jag vill att amningen ska fungera men det går inte till 100 %. Idag har hon fått flaska 2 ggr. De senaste dagarna har hon blivit så pruttig. Inatt låg hon och tröck i sömnen. Jag tror faktiskt inte att hon åt nånting inatt. Hon bara låg och kämpade med gaser. Lillpluttan då :( Jag hoppas verkligen på en bättre dag imorgon!

Påväg till öf imorse :)


Vi var i ishallen ikväll och tittade på Almtuna dam. Milian tyckte att det var jätteroligt. Ismaskinen var roligast :D Han var så söt. "Heja tjejorna" "Nu kommejom" (när dom kom ut efter periodpausen) "Stora tjejor" 




Vide och Milian på Leos i onsdags :) 










Postat av: Anonym

Minifom droppar är bra för en gasig bebismage 😊

Svar: Mm men Milian blev sämre av minifom 😬 Vågar inte testa! Men hennes mage är bättre nu 👍
Emelie Sofie Ericsson

2015-09-20 @ 10:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback