Öppna förskolan

När jag var föräldraledig med Milian var vi mycket på olika öppna förskolor. En av favoriterna var Almtuna kyrkans nyponrosen. Jag hade precis lärt mig sångerna innan det var dags för Milian att bli för stor för den gruppen. Idag var jag där med Junelle för första gången. Det kändes så konstigt att skriva Junelles namn istället för Milians på närvarolistan. Jag fick verkligen tänka till för att det inte skulle bli fel. Samma sak när vi sjunger "min lilla fina (namnet) jag älskar dig". Jag har ju sjungit Milian ca 100 ggr! Det kändes konstigt. Hennes namn var mycket svårare att sjunga också :P 

Det var iaf minst lika mysigt som för snart 2 år sedan :) Min söta arbetskollega Sanna var med och hon hade med sig en tjej från hennes föräldragrupp som var väldigt trevlig. Hon var från Tierp och kände igen Tobias så hon hade lite koll på oss redan innan :) Hennes lilla tjej var precis lika stor som Junelle när hon föddes och på grammet lika stora idag (senaste vägning) också. Det var lite komiskt! Sanna och Nathalie tipsade om Pelle Svanslös öppna förskola och deras 0-6 månaders. På tisdagar var deras sångstund 10.30 så det tänkte vi nog testa imorgon om ingenting annat kommer i vägen. 

Lämningen imorse på dagis gick precis lika dåligt som innan. Han var ledsen hemma, i bilen och 30 sekunder efter att jag hade gått. Sen var han glad och lekte ända tills jag kom och hämtade. Då blev han ledsen igen. Undra när detta ska släppa? Min lilla älskling. Jag satt och tittade tillbaka. Tänk att det är ett helt år sedan prinsen började gå?! Vart tog det året vägen? Han fyller snart 2 år. Hallå? Tvåårspresent? Kalas? Dop för Junelle? Mycket nu!

Och inte nog med det så fick vi brev hem om att vi inte har skrivit under faderskapet än. Det hade jag verkligen inte en enda tanke på. På nåt vis trodde jag att det skulle sköta sig själv eftersom det är andra barnet. Hur jag nu kunde tro/tänka så? Givetvis är det inte så. Troligtvis är det därför hennes efternamn fortfarande inte har kommit in i journalen och hos försäkringskassan.

Junelle har vuxit i ett par av favvo-byxorna från när Milian var mini. Det finns så mycket känslor i bebiskläder. Gråter när jag tänker på det. Tänk att jag har två barn som har haft på sig dom där byxorna. Fantastiskt ❤️ 

Godnatt!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback