Dygnsrytmen

När Junelle låg i magen så hade hon redan då en dygnsrytm. Hon var helvild på dagarna och lugn på nätterna. Precis som nu. Hon sover mestadels men har mer och mer vakna stunder på dagen. På natten sover hon väldigt bra, nära mig. Hon vaknar 1-4 gånger per natt och vill äta. Jag liggammar mestadels förutom när Milian ligger bredvid. Då blir det lite trångt. Nu när han är lite hängig så vill han sova med oss och självklart får han göra det. Det är sååå mysigt. Sammanfattningsvis så tycker jag att vi har fått väldigt bra med sömn de första veckorna som 2-barnsföräldrar :) 


Vi har testat bärselen några gånger och den är ju guld värd alltså. Men nu är jag så sugen på en ergo baby 360. Hur bra är det inte att kunna amma i bärselen? Och dessutom är den ju ergonomisk både för mig och för henne. Den står högst upp på min önskelista när jag fyller 25, helt klart :)

När det gäller amningen så går det fram och tillbaka litegrann. Idag har varit en bra dag. Vi har inte behövt ge henne någon ersättning. Hon har varit hyfsat nöjd med bröstmjölken. Men det är fortfarande amning var och varannan kvart som gäller :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback