BVC

Imorgon blir lilla Junelle 6 veckor. Vi var på BVC idag och hon visar inga tecken på att vara undernärd :) Hon väger nu 4540 gram och är 56,5 cm kort. Huvudet hade vuxit till 37 cm. Så alla 3 kurvorna går helt klart uppåt! Nu har hon alltså lagt på sig 1 kg sedan födseln. Strl 56 passar bra nu och det är snart dags att rensa i garderoben för första gången :( Så himla tråkigt. För den sakens skull så skulle jag kunna skaffa flera barn till!! Bebiskläder är det sötaste och roligaste som finns. 

Junelle är, precis som sin bror, en väldigt envis och nyfiken liten flicka. Hon är lik sin bror rakt igenom. Hon skriker i bilen, har svårt för nappen, vill inte ligga på rygg, blir långt ifrån mätt på min bröstmjölk och är allmänt otålig. Jag trodde faktiskt inte att det var möjligt att få 2 exakt likadana barn, men jag trodde fel. Hon är visserligen bara 6 veckor gammal så det kan ju ändras men hittills är dom sjukt lika varandra :) Jag tänker inte ge upp med nappen! Hon får inte kväljningar av alls (som Milian fick) och hon suger stundvis. Så än finns hopp :) 


Lämningen på dagis imorse gick lika dåligt som vanligt. Men sen hade det gått bra, han hade ätit 3 portioner med Korvstroganoff :D Jag är så glad att han äter! På måndagar har dom alltid utflykt och idag var dom på stadsbiblioteket. Kids2home har "tågvagnar" som dom åker i när dom går på utflykt. Det är perfekt när det är många småbarn.  Milian hade pratat en massa på vägen dit så det borde ju betyda att han tycker det är roligt :) Nu ska jag sova bort huvudvärken som jag haft hela kvällen. Godnatt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback