4 veckor

Idag blir Junelle 4 veckor. Det är underbart att ha två barn men det är otroligt mycket jobbigare än att ha ett. Nu förstår jag inte hur jag inte hann med att laga mat ibland! Det fanns ju hur mycket tid som helst förut! Nu känner jag; kommer jag någonsin att hinna laga mat? 

Dom här två senaste dagarna har verkligen varit en prövning för mig; Att komma i tid till förskolan klockan 09. Igår tog vi en promenad och jag fick bara stanna 2 gånger på vägen så vi kom fram i tid, tom 10 minuter innan. Idag kände vi för att ta bilen och faktiskt så var vi där 20 minuter innan. Men observera då att min klocka ställs på 06.30. Jag har gått upp och klätt på mig innan barnen har vaknat och när Milian har vaknat har jag hunnit klä på honom innan hon har vaknat. Så jag har haft tur. Sen har vi även lyckats tajma amningarna bra. Så nu får vi se hur det fortsätter. Milian har iaf varit väldigt snäll när vi varit ensamma de första dagarna. Det var jag mest orolig för. Att han skulle röja hela hemmet. Men det har gått bra :) 

Det verkar som att amningen fungerar bättre nu och Junelle verkar vara mera nöjd. Hon har fortfarande ett väldigt stort behov av närhet (som alla andra bebisar?) och vill helst vara med/på mig. Det är ju helt klart det svåraste med att vara mamma till 2 under 2 år. Bärselen räddar mina dagar! Vi fortsätter att hålla tummarna för att hon slipper magknipet som Milian hade från 3 veckor och framåt. Vi är så tacksamma för hennes dygnsrytm. Hon somnat ungefär samma tid som Milian på kvällarna, mellan 20-21. Sen vaknar hon efter några timmar och vill äta. Det varierar sen hur många gånger hon vaknar men det är inte många iaf. Jag försöker lägga henne i vaggan men det tar emot för det är ju så mysigt när hon ligger tätt intill. Bästa som finns! Men det blir lite trångt nu när Milian också sover med oss när han är lite krasslig och verkar drömma en massa. Man får passa på att ha barnen i sängen innan de själva börja protestera :D

Imorgon är det dags för BVC och läkarbesök! 

Såhär låg dom imorse när jag gick upp :💕 

Syskonkärlek ❤️

Nu sitter även Junelles födelsetavla på väggen och det blev sååå bra :)







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback