MVC och BVC

Idag har vi hunnit med efterkontrollen på MVC och vägning/mätning på BVC. Och    däremellan varit hos Ronja och Leonell :) 

Efterkontrollen gick väldigt bra. Inga konstigheter. Jag var nervös innan och hade inte riktigt bestämt om jag ville göra gynundersökningen eller inte men beslutade mig för att göra det. Med Milian gjorde jag inte det och det ångrade jag efteråt. Så nu är det gjort och det känns bra! 

BVC gick bra men hennes viktkurva dippade litegrann. Hon väger nu 5260 gram och är 60 cm. Jag hade gissat på iaf 5400 eftersom hon snittat runt 200-250 gram i veckan. Nu 260 på lite mer än 2 veckor. Jag har ju slutat ge henne ersättning. Kan det bero på det? Jag ska försöka klara av att helamma till nästa besök som är om en månad, så får vi se då om hon klarar sig på bara bröstmjölk eller om hon behöver ha ersättning också. 

Idag var det framsteg på dagis! Milian sa för första gången att han inte ville åka hem :) Han stod kvar vid grinden och sa "vara på dagis mamma". Sen i bilen ville han "åka till dagis igen". Så lite framsteg :) Lämningen gick också lite bättre. Han var ledsen men inte riktigt lika ledsen som han brukar. Synd att han ska vara ledig torsdag och fredag nu för det blir ju långt till måndag och måndagarna är ju alltid jobbigast. 



Milian har börjat leka mycket med grannpojken Elvin. Så himla roligt :) Idag vågade Milian tom vara inne själv hos Elvin och äta pannkakor :) Mammas stora pojke! 
Postat av: Morfar

Gud va kul

2015-10-21 @ 23:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback