Gör jag rätt?

Det här med att lämna ett ledset barn på dagis varje morgon får mig verkligen att tveka. Idag bestämde jag mig för att låta Milian vara hemma med oss istället men Tobias övertalade mig och vi kom överens om att Tobias ska prova lämna honom nästa vecka. Han har det bra på dagis och är ledsen max 1 minut efter att jag har gått. Men det handlar inte om det. Det handlar om att jag lämnar honom även fast han är förtvivlad och säger att han inte vill. Och att jag kan låta honom följa med hem... 

Han pratar om dagis och berättar saker som han har gjort och ser alltid väldigt glad ut. Idag ville han tom åka tillbaka till dagis när vi hade kommit hem. 

Jag lämnar honom för hans egen skull. Men som jag har tänkt enda sedan han föddes: "Gör jag rätt?" 

Mysunge 💙 

Kvällsmys 💜


Postat av: Anonym

Tips som fungerade med Elvira var att tala om exakt hur hämtning och lämning kommer se ut redan dagen innan. Vem, tid och vart. En vecka var det jobbigt nu vinkar hon glatt och pussar Hejdå. Man får en mycket bättre start på dagen då. Hoppas det bara är tillfälligt.

2015-10-21 @ 00:37:02
Postat av: Sara

Hej! Jag har kommenterat innan angående förskola ned lämning mm.. Min. Dotter var väldigt ledsen en tid. Hon va mkt sjuk också så de blev tyvärr inte nån direkt rutin för henne att vara på förskolan.. Men som sagt,, han Kanske behöver ha de mer intensivare, så en "hård" start med träningen ang lämningen.. Eller så kanske han är ledsen för att lillasyster får följa med hem fast inte han?:/ de e jätte svårt dedär.. Men han verkar ju ha de bra när han e där.. Tycker verkligen inte ni ska ge upp. Vi började inskolning februari -14 och precis innan semestern i juli hade vi hittat rutin och vår dotter lärde sig att acceptera att jag gick.. Kämpa, kram!

2015-10-21 @ 15:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback