TVÅÅRINGEN

Alla som är föräldrar vet hur fort tiden går med barn. Och jag är absolut inget undantag för herregud va snabbt 2 år gick/har gått! Bara det senaste året har ju gått läskigt fort. Det har hänt extremt mycket med Milian. När jag tittar tillbaka på bilder och videos så var han ju faktiskt fortfarande en bebis på ettårsdagen. Han hade precis lärt sig gå och kunde säga några enstaka ord. Nu är det sån himla skillnad! Nu kan han prata i 6-7 ordsmeningar, han förstår allt vi säger och vi förstår allt han säger, åtminstone till 99%! 

Han är fruktansvärt envis (det fick vi höra efter bara någon dag på dagis), han är extremt mammig och pappig och han har blivit väldigt svartsjuk på lillasyster (det jobbigaste här hemma just nu). Han äter knappt någon mat hemma men på dagis äter han 2-3 portioner varje dag. Han sover fortfarande middag, oftast i vagnen när vi är hemma. Just för tillfället somnar han inte förrän 21 på kvällarna! Oftast sover han hela nätterna men ibland vaknar han och vill ha välling - en riktig vällingkille! Sen lillasyster kom vill han nästan alltid sova i "stora sängen" och vi låter honom såklart göra det om/när han vill. Han väger ca 12,5 kg och är ca 87 cm lång (vägde och mätte själv utanför BVC för ca 2 veckor sedan). Han har väldigt svårt att leka själv, vill hela tiden att vi ska leka med honom. För bara någon vecka sedan vågade han leka hos en kompis själv för första gången. I ca 30 minuter. Det var stort tyckte jag. Han använder fortfarande blöja men har både kissat och bajsat på pottan. Han fick sina första kalsonger idag som vi hoppas ska hjälpa till litegrann :) Han gillar inte alls att borsta tänderna och inte heller när mamma pillar i öronen eller hårbotten. Han älskar Emil i Lönneberga, Pippi och Bamse. Det bästa han vet är GLASS :D Han har 16 tänder, 8 uppe och 8 nere, precis som det ska vara enligt tandläkaren. Han vill gärna klä på sig själv men när det inte går blir han väldigt arg. Skor går väldigt bra (även fast det kan bli fel fot) men resterande är fortfarande svårt. Han är väldigt noga med sina saker, "den är min", "det är mitt" osv. Han har i och med detta väldigt svårt att låna ut leksaker till sina kompisar. Detta gäller även på bortaplan. Milian har fått sina första skridskor i strl 23,5 som vi inom väldigt kort ska göra entré med och hålla tummarna att han vill prova flera gånger. Han är en riktigt go unge, Gud vad jag älskar honom. Min Prins 💙

Tvåårsdagen börjar lida mot sitt slut nu. Milian har varit hemma från dagis idag och fick följa med till Gränby centrum och köpa ballonger mm. När han sov middag la jag fram alla paketen i hans rum och blåste upp ballonger. Han blev så glad när han vaknade och fick syn på alla paketen (men mest godispåsen, haha). Det tog väldigt lång tid för honom att öppna alla paket. Jag hade förväntat mig att han skulle slita upp alla paket! Favoriten blev nog dockvagnen som han fick :) 

Lite senare på kvällen kom mormor, morfar, Ida och Gustav. Milian fick en cd-spelare och flera sagor till den. Det blev också poppis! Vi käkade bamse-tårta och tittade på karlsson på taket. Jag tror och hoppas att Milian är nöjd med sin födelsedag. För min del har det varit en jobbig dag. Vi har flängt fram och tillbaka och Junelle har varit jätteledsen. Jag har väldigt dåligt samvete för det nu. Under tiden som Milian sov middag och jag skulle slå in dom sista paketen så skrek hon oavbrutet i kanske en halvtimme. Innan det var det till och från hela tiden. Hon skrek så hon knappt kunde andas. Det var första gången det hände (förutom i bilen). Tänk att vi hade det så med Milian varje kväll i flera veckor. Hemskt. Nu har jag precis pysslat klart för ikväll så nu ska jag sova. Imorgon ska vi börja baka till kalaset på lördag. Natti natti :)













Postat av: Camilla Wiberg

Vilken fin text om er prins! 💜 Roligt och läsa, trots att jag aldrig träffat Milian så fick jag en fin bild av hur er 2-åring är! 😍

2015-11-11 @ 10:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback