Sjuklingar

Milian har varit hemma från dagis igår och idag. Han hostar på nätterna och på morgonen sen är han "som vanligt". Han känns mycket piggare idag än igår. Får se om det blir dagis imorgon eller inte. Junelle är också bättre. Inte alls lika snorig på natten. Natten till igår sov hon från 20.30 till 05 i vaggan och sen till 07 i sängen hos oss. Inatt sov hon från ca 20 till 04 i vaggan. Sååå skönt. Vi börjar hitta någorlunda rutiner på förmiddagarna. Hon vaknar nästan alltid runt 7 och är väldigt pigg och glad. Jag ammar henne då och sen somnar hon igen runt 08.30. Hon sover kortare stunder i vagnen. Oftast runt 45 min. Så nästa amning brukar bli runt 09.30. Sen är hon oftast vaken tills Milian ska sova runt 11.30. Hon sover max en timme, beroende på vad vi gör. Sen sover hon oftast 2 kortare stunder till. En runt 15 och en runt 18 sen somnar hon runt 21 för natten. Hur mycket sover era 3-månaders på dagen? Junelle sover ca 3 timmar sammanlagt. Om hon inte sover i bärselen för då kan hon sova 3 timmar i streck... 

Igår och idag har vi haft två riktiga "tråkdagar". Vi har försökt fått saker och ting gjorda här hemma. Igår hann vi byta sängkläder, laga mat, plocka med disk och städa undan (ca 10 gånger). Idag tvättar vi. Det tar lite längre tid när båda barnen är hemma :) Jag blir så sjukt rastlös av att vara hemma! På torsdag ska vi iaf iväg och träffa alla mammalediga kollegor. Vi blir ett gäng :D Längtar! 

Så mysigt att hitta dom såhär efter att jag nattat Milian. Kärlek ❤️


Det ska provas allting här hemma. Just nu ska den blivande 2-åringen göra allting "skälv". Det krävs enormt med tålamod. Som tur är så är han väldigt duktig och klarar av väldigt mycket själv. 

Nu ska jag beställa lite födelsedagspresenter till Mille. Bara en vecka kvar till födelsedagen! Min lilla bebis börjar bli stor. Älskade unge ❤️



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback