Nattningen

Att natta Milian har helt plötligt blivit ett kvällsprojekt. Det tar minst 1 timme. "Kaninen som så gärna ville somna" fungerade väldigt länge. Nu tror jag att han har ledsnat på den. Förhoppningsvis kan vi starta om med den snart igen men för tillfället vill han inte lyssna. Han ska i och ur sängen, från stora sängen till lilla, ropa på pappa osv. Det gäller även här att ha tålamod. Det är väldigt frustrerande dom kvällarna som jag har planerat in ett löppass efter att han har somnat, om han somnar efter 21. Då orkar inte jag göra ett enda dugg. Oftast äter han knappt nånting till middag och börjar tjata efter välling redan vid 19-tiden. Då vill han sätta på pyjamas och borsta tänderna. Sen när han har druckit vällingen så blir han jättepigg. Hur ska jag få ungen att äta middag?! Nu har han precis somnat och jag är dödstrött. När det blir sånna här sena kvällar så somnar jag oftast med honom. Ikväll känner jag mig pigg så nu ska jag planera nästa vecka som består av 2-årsfiranden gånger två  :) 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback