Ledsen

Det känns som att amningen börjar lida mot sitt slut för mig. Mitt vänstra bröst producerar knappt nån mjölk alls :( Jag vet att det går att amma på bara ett bröst men jag har inte överflödigt med mjölk där heller :( Så de senaste dagarna har varit hemska. Junelle gör inte så mycket ljud ifrån sig men det märks så tydligt när hon är hungrig. Hon äter på händerna och dreglar som aldrig förr! Nu har jag haft utpumpad mjölk och givit henne när hon verkat hungrig men det räcker ändå inte. Jag försöker låta det gå upp mot 3 timmar mellan gångerna just för att det ska hinna rinna till. Men det blir oftast 2-2,5 timme mellan. Det fungerar inte alls som alla "amningsexperter" säger. Amma amma amma! Då får hon ingen mjölk alls utan bara ligger och vrider och vänder sig. Imorgon ska jag försöka hinna gå förbi BVC och väga henne. Jag tror att hon har gått upp i vikt, men jag tror att kurvan kan ha planat. Nästa besök är den 18/11 och jag vill inte vänta över en vecka till känner jag. Visserligen är ju huvudsaken att hon inte går ner i vikt men jag har ju lärt känna henne och nu vet jag när hon är hungrig. Jag tycker det är så tråkigt för jag har verkligen kämpat för att amningen ska fungera. Och den gjorde ju det ett tag... Jag fortsätter iaf att amma på det högra där det finns mjölk än så får vi se hur det hela slutar. 

Igår under dagen var jag iväg och handlade i 2 timmar. Själv. Det var rättså skönt och avslappnande samtidigt som det var stressande. Sen Milian kom har jag alltid känt mig stressad när jag har varit ifrån honom, är det fortfarande och försöker komma ifrån det. Jag har inte varit borta från Junelle mer än en timme förut så Tobias har ju inte varit själv med båda längre än så heller. Bara det är ju en stress. Men vi kom överens om att han skulle ge henne ersättning om hon verkade hungrig så jag kunde känna mig lugn. Det gick iaf väldigt bra och jag kom hem till två glada barn. Och dessutom fick jag med mig det mesta jag skulle ha :) 

Igårkväll fick vi spontanbesök av Jessica, Hampus, Vide och Vella. Så himla roligt! Vi köpte mat från chop chop och fikade litegrann. Dom blev kvar ett par timmar och Milian tyckte nog att det var jätteroligt. Mer sånt! 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback