Låååååång dag

Vi har precis landat i soffan efter en heldag på barnakuten. Vi kom dit 10.30 och gick hem strax efter 16. När vi kom dit var det fullt med folk i väntrummet så jag tänkte nästan vända. Men när vi väl hade anmält oss så tog det bara 15 minuter innan det blev Junelles tur. Sköterskan undersökte hennes parametrar, ställde några frågor, vägde henne och satte på ett id-band. Sen började väntan. Jag hade ingen aning om att vi skulle få vänta 4 timmar. Strax innan 15 fick vi träffa läkaren. Som tur var fick vi träffa en väldigt noggrann läkare. Hon undersökte Junelle från topp till tå och ställde jättemånga frågor. Hon kom fram till att mini skulle få inhalera adrenalin och natriumklorid. Sen lyssna på lungorna igen efteråt. Hon ville även ha ett crp för att kunna utesluta infektion då hon misstänkte kikhosta. Ordinationen blev endast koksalt och att komma tillbaka om hostan skulle bli värre. Så alltså ingen infektion och en annars väldigt pigg och frisk tjej. Jag skämdes nästan när vi var där för hon var så otroligt snäll och skrattade hela tiden. Hon hostade knappt. "Som tur var" så hostade hon till ordentligt en gång under läkarundersökningen så läkaren iaf fick höra att jag inte hittade på. Den enda gången hon inte var glad var när hon blev stucken i foten. Då gallskrek hon och jag kunde inte ta upp henne förrän sköterskan hade fått allt blod :( Lilla pluttan då. Hon somnade till efter att hon lugnade ner sig så när hon skulle inhalera sin andra gång så fick hon göra det sovandes :) När vi gick hem så kändes det ändå bra att vi hade varit där. Även fast vi bara blev ordinerade koksalt och "sittandes" sovställning. Junelle hade bara sovit 30 minuter sen vi kom dit och medans hon inhalerade så hon tvärslocknade i vagnen på vägen hem och sov hela vägen hem. För ovanlighets skull. Hon har hostat en del nu på kvällen också men inga kräkningar iaf. Så vi håller tummarna för att det blir en bättre natt inatt. 

Vi fick ställa in vaccinationen igår och fick en ny tid den 30/11. Hoppas att hon har gått upp bättre i vikt tills dess för idag vägde hon "bara" 5800 gram mot förra torsdagens 5760 gram. Undra om det kan ha att göra med alla kräkningar och alla bajsningar de senaste dagarna? Jag kanske inte ska haka upp mig så mycket på vikten? Huvudsaken att hon inte går ner i vikt och tappar sin kurva. Får se den 30/11 :) 

"Satt" i vagnen och väntade snällt i väntrummet 😍


Såhär roligt var det att ligga på britsen och bli undersökt ❤️


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback