Hemmadag

Imorse när jag vaknade var jag tröttare än jag kan minnas att jag någonsin varit.  Inte ens i slutet sv graviditeten när jag lekt med Milian en hel dag. Vi har blivit väldigt bortskämda med sömn för att vara nyblivna 2-barnsföräldrar för Gud så hon sover bra på natten! Sedan hon föddes kan jag räkna sömnlösa nätter på en hand. Inatt var en sån. Hon vaknade första gången vid 02 och visserligen får jag skylla mig själv som sitter uppe till 12. Efter att hon vaknade vid 02 var det ett evigt snuttande. När vi  vaknade vid 07.30 så fanns det ingen mjölk och detta brukar annars vara ett av våra bättre amningstillfällen. Så hon fick vänta på mjölken. Hade det varit eftermiddag hade det aldrig fungerat att vänta, haha. Jag tycker att amningen fungerar väldigt dåligt just nu och måste säga att jag inte alls njuter av den längre. Jag älskar nattamningen och när jag får höra henne svälja mjölk i varje sugtag. Det är underbart! Kan det inte alltid få vara så? Jag är så avis på dom som har hur mycket mjölk som helst och som kan helamma hur länge dom vill. Men som tur är så trivs vi bra med ersättningen. Idag hittade jag ännu en väldigt positiv del med ersättningen; att kunna mata i bilen. Istället för att ha en skrikande bebis bredvid sig så fungerande det jättebra med flaskan! 

Eftersom jag var så sjukt trött imorse och Milian var extra ledsen så kände jag bara för att stanna hemma. Vi ställde in våra planer och stannade hemma och städade istället. Så nu är kalaset bortstädat, skönt :) 

Milian somnade för en gångs skull innan 20 ikväll och Junelle har sovit sedan 19. Så egentiden blev ovanligt lång ikväll. Nu ska vi snart käka frukt och glo på solsidan från igår. Trevlig kväll :)

"Titta vilken tokig gubbe lillasyster" 😂








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback