FREDAG

Äntligen fredag igen. Och den bästa på länge. Tobias och Tomas har varit här hemma och jobbat med huset hela veckan. Tomas har alltså kommit hit varje morgon och Milian har blivit såå glad! Tomas är helt klart favoriten efter pappa :) Idag var det tom så lyxigt att Milian var hemma och fick vara med och jobba. Superkul tyckte han! Lilla älsklingen. Junelle har knappt gjort ett ljud från sig på hela dagen förutom "pratet" som hon har börjat med. När jag stod och lagade lunch låg hon i babygymmet i kanske 40 minuter helt tyst. Hon är så nära att vända sig nu, fortfarande armen i vägen. Men hon snurrar väldigt mycket med kroppen. Ligger aldrig på samma ställe som man la henne :) Efter lunch somnade båda barnen i vagnen och sov nästan 2 timmar. Vid 16-tiden tog vi bussen ner på stan och kikade lite på dagis-vinter-kläder till Mille. Vi "beställde" ett par kavatskor. Jag har alltid velat ha sånna så nu ska han äntligen få det! Overall hittade vi ingen bra. Ska kolla runt lite mer på nätet för nu börjar det verkligen bli dags, minus 3 grader ute nu! Vi handlade även en present till 20-årskalaset vi ska på imorgon och en julklänning till mini. Junelle dov för ovanlighetens skull hela shoppingrundan. Kvällen spenderades på Uppsalas nya och hetaste restaurang la Parrilla med familjen Ericsson plus farmor. Vi fick vänta sjukt länge på maten men det var det värt för köttet var riktigt bra. Går inte att få bättre. Men jag är besviken på det runtom. Tillbehören var enligt mig sådär. Förrätten var iofs gudomlig. Charkuterier som bara smälte i munnen. Smarr! Min Uppsala-favvis är fortfarande kött, kök och bar. Svårslaget alltså. Milian hade ledsnat redan innan vi fick in maten men det gick rätt bra ändå. Junelle var supersnäll hela tiden, gjorde knappt nåt ljud ifrån sig nu heller. Hon börjar bli van med att bara hänga på nu! Hon satt så snällt och fint i mitt knä medans jag åt. Lilla hjärtat. Sen när vi gick hem tvärslocknade barnen i vagnen. SÅ HIMLA MYSIGT. 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback