Farsdag

Fars dag är egentligen en helt vanlig söndag. Förutom att vi visar lite extra uppskattning till våra fantastiska pappor. I familjen Ericsson/Berlin tycker vi om våran pappa lika mycket varje dag men det är ändå roligt med en speciell pappa-dag. Milian och Junelle ville såklart köpa en liten present till sin fina pappa så vi köpte en liten tavla som han kan ha i vårat framtida sovrum sen. Han fick även ett pack med strumpor eftersom han alltid tar mina strumpor (observera att jag har strl 36 och han har strl 42) och det är hål i ALLA när jag ska ha dom! Så det behövde han :) Igårkväll kl 21.40 kom jag på att jag inte hade nån ram till tavlan som vi hade beställt så jag fick åka iväg till Ica maxi precis innan stängning. Tur att jag Hann precis! 

Vi firade både pappa Tobias och pappa Per med lite farsdags-middag i Björklinge. Pappa Per hade valt sin favvorätt Lasagne till middag :) Jag är så glad och lycklig över att ha en så fin pappa till mina barn och en egen pappa som alltid har givit oss trygghet. Han har alltid ställt upp för oss oavsett vad det har varit. Han skjutsade mig till ALLA hockeyträningar innan jag skaffade körkort, han följde med till stallet varje vecka när jag red, han ställde upp som både fotbolls- och innebandytränare för mina lag, han tog ALLTID ledigt från jobbet när jag skulle till sjukhuset och offrade helgerna Sverigerunt i innebandyhallar för att vi skulle ha det så bra som möjligt ekonomiskt. Jag har ett speciellt minne av min uppväxt. Jag älskade när pappa somnade på soffan för det kändes  tryggt att ha honom på nedervåningen om det mot förmodan skulle komma in någon och tex vilja göra inbrott. Jag tänkte alltid att pappa var så stark så han kunde slå ner dom isf. Jag kände mig alltid trygg. Det minns jag så väl. Och trygg är jag än idag. För mig är trygghet det viktigaste en förälder kan förmedla. Tack pappa ❤️



Postat av: Ronja

Sååå fint 😍

2015-11-09 @ 08:41:36
URL: http://roonjas.blogg.se
Postat av: Pappa

Älskade unge!!!

2015-11-09 @ 13:40:16
Postat av: Pappa

Älskade unge!!

2015-11-09 @ 14:19:01
Postat av: Morfar

Älskade unge!!!

2015-11-09 @ 22:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback