Drömmen

Idag har jag och båda barnen varit och träffat alla mammalediga thoraxmammor och deras bebisar. Vi träffades i Lindbacken hos Carina och hennes tre grabbar. När jag åkte dit så somnade båda barnen i bilen så jag passade på att åka ett varv runt i Lindbacken och kika. Vi har ju varit där ute flera gånger och tittat på hus men idag fick jag en speciell känsla. JAG VILL BYGGA HUS. Våran dröm har alltid varit att bygga ett hus precis som vi vill ha det. I Björklinge helst. Det verkar vara svårt att få tag på en tomt i Björklinge i nuläget och det var omöjligt när vi var desperata efter hus/tomt innan vi köpte det här. Vi trivs väldigt bra med att bo här, i ett hus så pass nära stan. Men det är inte riktigt jag. Jag saknar Björklinge. Jag blir avis på bekanta som köper hus i Björklinge. Vi väntar fortfarande på bygglovet och kommer att bygga klart det här huset. Men dyker det upp någonting som kan göra vår dröm till verklighet så kommer vi nog slå till. Framtiden får visa oss. 

Vi hade iaf en trevlig dag med en väldigt hög ljudnivå. Det var 10 gånger värre än en dag på öppna förskolan (0-5 år). Det var lixom alltid nån sv barnen som lät! Vi var 7 mammor och 10 barn så jag kan lova att vi var trötta när vi kom hem! Milian somnade på soffan kl 15 och jag hade inte mage att väcka honom. Så han fick sova.. Ända till 16.30. Lilla hjärtat. Junelle har haft en riktig superglad dag idag. Helnöjd hela dagen trots lite sömn. Hon sov nog bara 15 minuter under dom 4 timmarna som vi var borta. Lillskruttan. Nu sover iaf båda barnen och jag ska fortsätta planera lite. Godnatt :) 


Postat av: Ida

Ja välkomna till härliga Björklinge! Vi trivs sååå bra här!

Svar: Var i Björklinge bor ni? Fixa fram en tomt så kommer vi direkt ;)
Emelie Sofie Ericsson

2015-11-04 @ 22:01:33
Postat av: ida

Ramsjövägen. Radhusen i grusgropen. Vill också bygga eget om några år här.

2015-11-05 @ 15:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback