BVC och första vaccination

Eftersom Junelle blev hostig när hon skulle få sin första vaccination så sköts den upp till idag ist. Jag minns så väl hur nojig jag var när det var Milians första vaccination. Jag kunde knappt sova kvällen innan för jag var så nervös. Mamma fick följa med för jag ville inte titta när dom stack. Nu med Junelle var det helt annat. Jag tänkte knappt på det förrän det var dags. Det är långt ifrån roligt men det finns sååå många värre saker, varav några som vi redan gått igenom. Höstblåsor och krupp är två exempel. Det är ju ett stick som gör ont i några sekunder sen går det över. Och vi vet varför han/hon är ledsen. Junelle var iaf jätteduktig och allt gick över väldigt snabbt. Jag hade sparat på mat till henne så det skulle finnas som smärtlindring. Hon skrattade igen efter bara någon minut :) Milian fick feber efter sin första vaccination så jag antar att Junelle också kommer att få det. Vi räknar med en kväll sittandes i soffan med bebis vid bröstet. Mys! 

Hon hade gått upp i vikt även denna gång och följer sin kurva sakta men säkert. Hon vägde 6000 gram på pricken och var 61 cm lång. Huvudomfånget var 40,5 cm och jag som beställde en mössa igår i 40/42, hoppas den passar efter jul! 


Hon "satt" nöjd och glad i vagnen nästan hela vägen hem innan hon somnade, lilla hjärtat. Världens gladaste bebis!

Milian har varit hemma idag från dagis. Får se hur det blir imorgon :) 

Imorse gav Milian fjärrkontrollen till Junelle och sa "lillasyster kan hjälpa Milian och sätta på höger fot" (Mora träsk). 







Postat av: Ronja

Men duktig tjej 👏😍 ja hon är veklingen en glad tjej! hoppas hon klarar sig från febern! ❤️

2015-11-30 @ 18:17:11
URL: http://roonjas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback