Att pumpa

Att pumpa ur mjölk är inte alls det lättaste. Inte för mig iaf. Jag har en manuell bröstpump (definitivt inte den bästa på marknaden) som jag även använde med Milian. På eftermiddagarna är det nu uppenbart att Junelle får mindre mjölk än på förmiddagarna. Jag ska prova ett par dagar att pumpa ur lite mjölk på kvällen när hon har somnat så det finns lite extra om det skulle behövas. Igår pumpade jag ur 60 ml och det var mycket för att vara jag! Typiskt nog när jag skulle testa denna variant så blev det "slut" med mjölk redan vid 13-tiden. Då gav jag henne dessa 60 ml och hon nöjde sig ändå inte. Så jag behöver nog kämpa med pumpningen om det ska fungera. Jag har precis suttit och pumpat i 30 min och har inte fått fram mer än 50 cl. 

Ikväll har vi haft riktigt "fredagsmys" som Milian säger nu. Tomas, Ronja, Leonell och Camilla var här och käkade pizza. Sen mös vi framför tvn och slötittade på idol. Jag rörde mig inte från soffan på 2 timmar, sååå skönt att få sitta stilla en stund. 

Nu ska jag fortsätta pumpa lite innan jag somnar. Godnatt och trevlig helg :)

Imorse innan vi gick in på sångstunden. Underbara lilla prins 💙 


Milian lekte en stund med Elvin på eftermiddagen också. Sötungar 😍


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback