3 månader

Idag är det den 11:e igen. Alltså är Junelle 3 månader nu. Jag blir lika chockad varje gång jag tänker på tiden. Jag var ju nyss gravid!? 

Junelle är fortfarande en väldigt nöjd tjej. De två senaste dagarna har avvikit helt från mönstret, så fort jag har lagt henne på golvet har hon börjat gnälla. Hon brukar älska att ligga och sprattla för sig själv annars! Hon har varit halvnöjd i babysittern som hon annars är toknöjd i. 

Hon har inte kräkts efter amning på länge nu. Kan det bero på att hon får för lite mat? Jag älskar nattamningen när jag verkligen hör hur hon sväljer mjölken vid varje sväljning. Det är enda gången jag känner mig säker på att hon får i sig tillräckligt. Vi har inte hunnit iväg till BVC och vägt henne än men jag tror att hon börjar närma sig 6 kg nu. Bodysarns i strl 56 börja bli tajta men 62 är fortfarande stort. Speciellt byxorna i strl 62. På ytterkläderna passar 62 jättebra :) 

Sedan Junelle föddes så kan vi inte alls klaga på nattsömnen. Hon var lixom förprogrammerad när hon föddes ;) Inatt sov hon sin första hela natt utan amning. Hon somnade i soffan runt 20-tiden och sen la jag henne i vaggan 20.30. När klockan var 05.30 vaknade jag av ren panik och tittade om hon andades. Hon sov så gott så och vaknade inte förrän 06.30 och ville ha frukost. Sen somnade hon om igen till ca 07.30. Sen har hon varit väldigt trött idag och sov mycket. Ovanligt. Nu ska jag sova. Godnatt :) 








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback