Soffa

Nu har vi äntligen beställt soffor. Det blev howardsoffan i serien watford från Mio. En svängd 3-sits och en svängd 2-sits. Det kommer bli precis så dom får plats i vardagsrummet men det kändes värt att ha två soffor. Fåtöljen som hör till är också grymt snygg men tror inte att den kommer få plats. Vi får se sen. Vi valde iaf mellan en grå färg och en beige/offwhite färg men valde den gråa framförallt för att den kändes lättare att hålla ren. Också för att bryta av mot det ljusa golvet. Kuddarna och ryggstöden går att tvätta men inte självaste stommen. Vi köpte till armstödsskydd som en säkerhet. Jag är sjukt nöjd med soffan men kanske lite osäker på den gråa färgen. Egentligen vill jag ha ljusare men vågar inte riktigt chansa. Kommer ju ändå få åka till kemtvätten tätt som tätt! 


Den här soffan med dom benen i ek/mässing. Jag tror att färgen kan vara den som är på fåtöljen. Något liknande iaf. Jag tror att det kommer bli superfint tillsammans med mattan och Bellissa-bordet som också är från Mio. 


Och den här 2-sitsen med den gråa färgen längst upp. Leveranstiden är 6-8 veckor så nu jobbar vi för att kunna flytta in i mitten på juli :)




Postat av: Louisebj.blogg.se

Det ska bli så kul att få se er renovering i huset, ääääääälskar sånt😍

2015-05-21 @ 15:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback