SGI och föräldrapenning

När jag blev gravid med Milian var jag jätteorolig över hur det skulle gå ekonomiskt. Eftersom jag bara hade jobbat 8 månader så klarade jag mig precis för att kunna få en SGI beräknad. Jag hade inte så bra koll då så jag blev glad bara att jag slapp gå på lägsta nivå. Vi klarade oss väldigt bra på dom få dagar jag tog ut och är väldigt glad att vi fortfarande har många dagar sparade. Så värdefullt! Den här gången har jag ökat min SGI med nästan 50 000 och det känns fantastiskt :) Jag kommer absolut inte bli rik som mammaledig men jag kommer med all sannolikhet kunna spara ännu flera dagar och vi kunna vara hemma med våra barn längre. Jag hoppas att vi ska kunna dela upp det på något annat vis denna gång så jag kan komma igång att jobba lite tidigare denna gång och sen vara föräldraledig igen efter några månader. Eller något i en stilen. Just nu känns det jättetråkigt att lämna jobbet om 3 veckor men det känns underbart att ha en hel sommar framför mig tillsammans med Milian :) 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback