18 månader

Idag har Milian blivit hela 18 månader och 1,5 år. Det känns ofattbart att bästa dagen i mitt liv var för så länge sen. Det känns ju som att det var igår jag födde honom. Det var verkligen den bästa dagen i mitt liv. Trots smärta och kämpande. Jag är så glad att jag ska få göra det igen. 

Det är underbart att vara förälder till en liten pojke men grymt mycket energi. Men det är jobbigt också. Inte minst som gravid nu när jag börjar bli osmidig också! Milian är en pojke som har en inbygd på- och avknapp. När han är vaken är det full rulle hela tiden tills han somnar. När han är trött blir det ännu mera full rulle för han är sååå rädd att bli trött och somna. Han sover en gång mitt på dagen i ca 1,5 timme sen är det full fart till ca 20 när han slocknar för natten. Han sover aldrig mer än 11 timmar på natten så oftast vaknar han mellan 6 och 7 på morgonen. 

Han har lärt sig en massa ord. En riktig liten papegoja har han blivit. Hans favoritord just nu är "Gubbe, traktor och mormor". Mormor kallar han för nono eller nonor. I stort sett alla människor är gubbar. Han kan även säga mamma, pappa, Camilla, Ida, Tomas, tack, bil katt, mjölk (både katt och mjölk är mlaaau). Välling heter "Oleolej" :D precis samma som han säger när han ser ett lejon, framförallt när vi kommer till Leos lekland. Det är därifrån leolej kommer :P Han säger även hammare, skruv, skor, jacka, köttbulle, godis, juice, korv, gris, Pippi, Annika, Tommy och kaka. Dammsugare kallar han för damma. Det roligaste just nu är när han pekar och säger "sätt dig här mamma". Jag dör varje gång :D Så sööööt! Han kan peka på kroppsdelarna och han är jätteduktig på att mysa. Pussas och kramas vill han göra väldigt ofta. Idag har han pussat och kramat på sin lillasyster/lillebror och även pratat med honom/henne. Nu är det snart bara 3 månader kvar tills våran lilla bebis blir storebror :) 

Lekte med moster Camilla i badkaret tidigare idag :)

Dammsög i ca 3 timmar idag i huset :D





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback