100 dagar

Om ynka 100 dagar har vi vårat andra mirakel här enligt beräknat datum som är 17/8. 100 dagar är ju ingenting! Lite mer än 3 månader! Om jag fick önska denna gång är det minst 99 dagar kvar eftersom vi ska på bröllop den 15/8. Så den 16/8 går det jättebra att föda barn :) När vi var på rutinultraljudet sa barnmorskan att vi skulle behålla datumet från kub-testet för att det är mest pålitligt. Om vi inte hade gjort det så hade vi haft BF den 22 aug. Så det är högst troligt att bebisen kikar ut lite senare än BF denna gång också. Vilket jag är så mycket mera förberedd och inställd på denna gång. Med Milian gick jag och hoppades från ca 3 veckor innan. 

Just nu i graviditeten så mår jag sammanfattningsvis bra. Jag känner helt klart av järnbristen men det är långt ifrån samma trötthet som mellan vecka 7-13. Den var hemsk. Jag blöder lätt näsblod och får lättare blåmärken (inbillning?), får sendrag på nätterna och har fått en jäkla halsbränna! Precis samma symtom som med Milian. Jag har även börjat få en hel del sammandragningar. Bebisen är helvild i magen och verkar vara en riktigt stark en. Annars måste det vara en stor bebis för det är så kraftfulla sparkar redan! 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback