Skatteåterbäring!

Äntligen får jag TILLBAKA PENGAR från Skatteverket. Man blir alltså inte bara fattig av att vara föräldraledig. Det känns underbart att få tillbaka några tusenlappar till midsommar! 

Idag har varit den hemskaste förmiddagen på väldigt länge. Vi tänkte ha en mysig förmiddag med bad och lunch på Fyrishov. MEN. Så blev det verkligen inte. Så fort vi började byta om började Milian gråta och det eskalerade ju närmare vattnet vi kom. Han kramphöll mig och bara skrek. Ville absolut inte bada. Oturligt nog så var båda varma poolerna bokade så den enda poolen vi kunde bada i var äventyrsbadet och där är det alldeles för kallt. Milian gillar inte alls det! Vi provade bubbelpoolen men han fortsatte bara att skrika. Efter att vi provat med en Festis (som han älskar) så gav vi upp och åkte hem. Så himla tråkigt. Jag hade ont i magen hela dagen efter det här. Lillskrutten då. Han sov i 3,5 timme sen :( Känns inge kul alls om han är rädd för vatten. Vi som har badat så mycket när han var mindre. Får hoppas att det var en engångsföreteelse. 

Imorgon är det dags för Rutinultraljudet :D Ska bli spännande att få se lilla ärtan igen! Är så sugen på att veta om det är en lillebror eller lillasyster! Spricker nästan av nyfikenhet! Men vi får vänta till augusti! Det är ju trots allt ännu mera spännande att få veta när bebisen ligger där på bröstet. Det bästa någonsin. Skulle inte vilja vara utan den överraskningen. Det var så fantastiskt när barnmorskan höll upp Milian och vi fick se den lilla snoppen. Tråkigt om man redan vet vad man har att vänta sig då ju :) Jag vet även att jag skulle ångra ihjäl mig om det skulle vara så att jag bestämde mig imorgon för att ända vilja veta. Den som väntar på nåt gott väntar absolut aldrig för länge.... 


Den kinesiska graviditetskalendern säger att det blir en flicka. Kul att se om det stämmer :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback