Vecka 33

Vecka 33 är här och 80% av graviditeten har passerat. Bebisen väger hela 2 kg nu men det känns som mycket mer. Det börjar bli riktigt tungt, framförallt att bära runt på Milian. Han har ju precis lärt sig att säga "Mamma bära" också. Det gör det inte lättare heller :) Sötungen! Så fort jag anstränger mig lite (det kan handla om att böja mig ner och ta upp något från golvet) så blir jag andfådd. Jag minns inte att det var såhär med Mille i magen. Men det var det säkert bara att jag struntade i att böja mig då bara för att jag inte behövde, haha. Vågen stod på exakt +8kg imorse men jag väger ungefär precis lika mycket som med Milian i den här veckan. Skillnaden är ju bara startvikten. Magen känns enorm nu och jag fattar inte att den ska fortsätta växa i 7 veckor till! Förhoppningsvis växer den lite långsammare nu på slutet annars kommer jag knappt kunna röra mig :P

Jag har äntligen beställt ex-kitet till vagnen och hade turen att få hämta det redan imorgon :D Börjar ju kännas lite stressigt att inhandla det som saknas, speciellt babyskydd. Kläder känns ganska oviktigt även fast jag vill handla ihjäl mig. Det får vänta tills bebis är här :) Jag tänkte faktiskt försöka plocka fram babyvaggan som vi struntade i till Milian. Den behöver nog en liten makeover den också så då får vi ännu mer att pyssla med om dagarna nu när vädret inte tillåter sol och bad. Tydligen får vi vänta på värmen några veckor till. Trååååkigt. 

Milian till höger och lillebror/lillasyster till vänster. Båda i vecka 33 ❤️





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback