Vecka 35

Jag fattar inte var tiden tar vägen. Nu är vi inne i vecka 35 och snart är det bara en månad kvar till BF. Det känns så långt borta än. Vi är inte alls redo. Nästa vecka flyttar vi förhoppningsvis in i huset (om bänkskivan kommer) så då kommer det kännas som ett steg närmare iaf. Vi har fortfarande inget Babyskydd och det känns väldigt angeläget att köpa typ nu. Jag hoppas vi hinner/kan fixa det den här veckan. Jag orkar ingenting just nu. Bebisen ligger så långt ner i bäckenet och så fort jag går snabbt/springer så får jag jätteont. Så det är nästintill omöjligt att åka iväg på affärer med Milian för han vägrar sitta stilla i vagn. Igår var vi iväg och kollade på gardiner men då hade vi både mormor, morfar och moster Camilla med oss. Ändå blev det sjukt jobbigt och jag fick ont både i bäckenet och i ryggen. Jag som är så rastlös tycker att det är helt värdelöst att inte orka/kunna göra så mycket men det är nog bäst just nu. Annars kanske jag föder snart (?!). Nästa helg (18-19) funderar vi på att åka till Sanna och Kolmården. Förhoppningsvis kan hela familjen följa med då så det är många som kan jaga vildingen. När Milian låg i magen kände jag aldrig såhär. Jag var ju på gymmet en vecka innan han kom! Nu är jag i mitt livs sämsta fysiska skick. 

Det kommer bli en riktigt tuff utmaning när Milian blir storebror. Jag är faktiskt väldigt nervös över hur det ska gå. Hur ska jag klara av att sysselsätta honom under amningar mm? Han som inte kan sitta still mer än om han är riktigt hungrig och får nåt gott att äta. Förhoppningsvis kommer Tobias kunna vara hemma sina 10 dagar och sen ta någon vecka semester så vi får "lära oss" tillsammans hur vi ska göra. Det blir väldigt spännande. 

Bebisen i magen väger i snitt ca 2,5 kg den här veckan. Jag kan inte riktigt fatta att det kan sätta igång när som helst men troligtvis skulle dom försöka stoppa en ev förlossning om det skulle vara så. Vi har kläder så vi klarar oss första tiden men har inte hunnit köpa mini-blöjor. Det är ju snart dags att packa bb-väskan också! Så fort vi har kommit iordning i huset måste jag nog göra det. Vi börjar längta mer och mer nu och spänningen är verkligen olidlig. Är det en lillasyster eller en lillebror? Min senaste känsla är att det blir en lillebror :) 

Badrummet börjar bli klart. Golvet ser så mycket mörkare ut på bilderna än vad det. Jag tror att det blir riktigt bra när spegel, lampor och intedning kommer på plats! Vi ska även försöka hitta knoppar/handtag i samma antika mässing som blandaren och pop-up ventilen.

Det blev väldigt rymligt runtom badkaret faktiskt :)

Lilla toaletten :) Vi ska nog sätta samma kakel som golvet bakom handfatet. Tror att det kan bli snyggt!








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback