Kolmården och Sanna

Igår tog vi vårat pick och pack och drog oss ner till Norrköping och Kolmården. Tobias, Milian, Camilla, mamma och jag var framme så Milian fick sova klart i bilen. Vi var inne på Kolmården mellan 14-17.30 och det var väldigt lagom första dagen. Vi hann runt hela djurparken och hann se de flesta djuren. Vi sparade safari och delfinshowen till idag. Strax efter 18 hämtade vi upp Sanna utanför hennes jobb i Norrköping innan vi åkte hem till hennes och Jimmys fantastiska hus. Vi mötte även upp resten av gänget som hade varit i Jönköping och köpt en bil till knasfian jag har till lillasyster. Hon var riktigt glad och nöjd så det var nog värt varenda mil. 

Sannas och Jimmys hus låg uppe på höjden i ett jättegulligt område med utsikt över en stor och härlig sjö. Jättevackert. Huset i sig var mycket finare än jag hade ens kunnat ana. Hur stort och fint som helst! Så nu är jag helt övertygad att vi aldrig kommer få hem våran älskade lilla Sanna igen. Hon trivs som fisken i vattnet där och det förstår jag. Vi åt pizza, badade bubbelspa utomhus och hade det allmänt trevligt. 

Hela söndagen spenderades på Kolmården med allihopa. Safari, bamses värld och delfinshowen var överlägset bäst. Delfinshowen var magnifik. Så himla vackert. Jag blev rörd faktiskt. Det var hundra år sedan jag var på Kolmården så det var som första gången för mig. Och såklart för Milian. Han har helt klart fått en ny favvo - BAMSE! Lejonen var också väldigt spännande :)  

Kolmården var jättevackert. Väldigt rent och stora fina ytor för djuren att röra sig på. Personalen som jobbar med djuren är väldigt proffesionella och verkligen ALLA jag såg var glada. De som höll i delfinshowen var exemplariska. Där var det leende på läpparna genom hela showen. Det syntes mycket väl hur mycket dom älskar delfinerna. 

För en gravid var Kolmården sisådär. Uppförs- och nerförsbackar hela tiden och inte så många "vila-bänkar". Det gjorde det inte heller lättare med en 20-månaders vilding som vägrar sitta vagnen. Som tur var slapp JAG bära på honom. Jag är ändå imponerad över hur mycket Milian orkade gå. Han satt i vagnen max 15 min på hela helgen och blev buren då och då. Annars gick han hela tiden. Det blev väldigt mycket slarv med maten i helgen så den här veckan som kommer blir det bara bra mat :)



















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback