Första natten i huset

Nu har vi sovit första natten i huset. Det tog nästan precis 3 månader från att Tobias drog ut första spiken. Nu känns det lugnande och vi hoppas att vi hinner få några veckor att boa in oss och vila innan mini anländer. Vi har gjort iordning vårat provisoriska sovrum och det blev faktiskt bättre än jag kunnat ana. Det är inte alls optimalt, inte ens bra. Men det duger några månader. Vi kommer få det riktigt kämpigt med klädförvaringen men det är vi ju vana med nu, höhö.

Det var jättesvårt att få till en ljusare bild men såhär kommer vi att sova tills övervåningen blir klar. Trappan kommer att vara där då istället.

På fredag, absolut senast lördag, har vi blivit lovade leverans av bänkskivan. Sen är det en del el kvar som ska fixas men sen är det bara detaljer. Mest inredning och det känns inte så bråttom. Även fast det är det roligaste. Så om bebisen stannar i magen ett tag till så hinner vi nog den biten också. 

Igårkväll när vi höll på å sätta upp gardinstänger mm så hade Milian sönder fönsterrutan i vårat "sovrum". Alla fönster ska byta ut så småningom men det är ju några månader dit så det kändes inte allt för bra. Jag tyckte så synd om honom för han förstod verkligen att han hade gjort nånting fel. Han skämdes nästan. Lilla älsklingen. 

Milian är så stolt över sin säng. Det enda stället som duger att sova på är "min säng". Även på dagarna. Så just för tillfället känns vagnen lite överflödig när vi är hemma.  

Häromdagen sprayade jag en kopparlampa till matt svart och det blev faktiskt riktigt bra! Det syns knappt att jag har sprayat den. Jag tyckte inte att kopparlampan passade in riktigt nånstans och en svart fönsterlampa ville jag ha. Så tänk vad lite sprayfärg kan göra :D



Postat av: Louise björklund

Väntar med spänning att få se kök & vardagsrum😍😍

2015-07-22 @ 16:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback