Barnmorskebesök

Igår var jag hos barnmorskan för ännu en rutinkontroll. Allting såg bra ut. Magen växer så det knakar. Från 27,5 till 31 cm på 4 veckor. Hjärtslagen var lite högre än vanligt, 147 slag/min och blodtrycket lite lägre, 105/70. Jag vägde 61,3 så alltså +8,5 kg. Med Milian i samma vecka hade jag passerat 10 kg för ett tag sedan! Hon kände att bebisens huvud hade hamnat långt ner i bäckenet nu och att det var ruckbart. Hon trodde inte att jag skulle gå 40 fulla veckor den här gången. Spännande och så pirrigt. Jag är ju inte alls förberedd. Har grejer kvar att handla och ett hus att flytta in i. Vi har ju inte alls hunnit tänka på förlossningen. Vi hoppas att lilla ärtan stannar några veckor till :) 

Idag har vi haft en toppendag med sol och bad hela dagen. Det var så himla roligt att se Milian bada. Han älskade det verkligen! Han var i den 18 gradiga vattnet säkert 2 timmar :) Superkul! 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback