Barnmorskebesök

Igår var vi hos barnmorskan för kanske sista gången. Nästa bokade tid är 13/8 och varken min barnmorska som är på semester eller barnmorskan vi hade igår tror att vi kommer att ses då. Men det är ju absolut ingen garanti. Bebisen låg iaf så långt ner som det bara går med huvudet och det känns kan jag lova. Hjärtslagen var 135-140, precis som förra gången. SF-måttet hade vuxit 1 cm på 2 veckor :) Hon sa att bebisen ligger helt förberedd för sin väg ut så det kan ske när som helst! Sjukt nervöst! 


I onsdags var Ronja och Tomas här med mat till oss. Ronja hade lagat världens godaste köttfärslimpa med världens godaste potatismos och sås till. Godaste jag ätit på länge!! Sen hade jag även turen att hon fixade mitt hår. Hon tog ut mitt löshår och klippte mitt tunna fruktansvärt otrivsamma hår efteråt. Usch alltså. Men jag får stå ut för nu är det inte riktigt läge för nya slingor. 

Igår mådde jag sjukt illa hela kvällen. Fy satan alltså! För en gångs skull kom jag i säng 22 och sov till 07.30. Med endast en kisspaus. Jag tror att jag behöver lägga mig tidigare på kvällarna nu om det skulle sätta igång. Med Milian startade det på natten och sen vet man ju inte när man får sova nästa gång. Så mer sömn från och med nu! 

Igår innan illamåendet startade var Emma och Maja här och lekte. Det var första gången Milian hade en lekkompis här i sitt nya rum. Han ville inte låna ut nånting till Emma. Allt som hon ville leka med tog han ifrån henne. Det gick bättre mot slutet men han hade väldigt svårt. Nu har han träffat så lite barn i sin egen ålder så förhoppningsvis lär han sig.

Toaletten börjar bli klar. Bara taklampan och kaklet bakom handfatet kvar. 

Och elementet såklart! 

Äntligen är köket klart! Nu kan vi börja laga mat och äntligen använda diskmaskinen. Det enda som fattas nu är stänkskydd/kakel.
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback