Pojke eller flicka?

Många har frågat om jag önskar att det blir en flicka den här gången. Många har även sagt: "Hoppas det blir en flicka". Jag blir så ledsen av sånna frågor och kommentarer. Varför säga så eller ens fråga? Det handlar ju bara om ett kön. Vad spelar det för roll? Varför ska jag hoppas att det blir en flicka? Tror ni att föräldrar som får sjuka barn eller som kanske inte ens kan få barn skulle fråga så?! Nej, absolut inte. Det handlar om tacksamhet. Att kunna skaffa ett syskon till Milian är en äran. Vi är så tacksamma  för detta. Pojke som flicka. Det är ett barn, ett syskon. Dom som hoppas att Milian ska få en lillasyster lär ju bli besvikna om han får en lillebror. Hur sjukt låter inte det?! Vad har könet för betydelse? Jag blir så frustrerad av tanken! Usch. 

Min egna känsla från första början var nog 50/50. Nu är jag lite mer inne på att det blir en lillebror. Vi har ju redan bestämt hela namnet om det skulle vara en pojke. Flicknamn är mycket svårare den här gången. Men listan är lååååång. Väldigt lång.

Nu har vi kommit in i vecka 15. Med Milian visade jag första magbilden här på bloggen i vecka 15. När jag tänker efter så var det ju faktiskt bara vecka 13 eftersom vi blev flyttade 2 veckor bakåt på rutinultraljudet. Men jag hittade iaf en bild som borde motsvara samma vecka som jag är i nu. Det är tydligt att magen växer snabbare andra gången :D

Milian till vänster och lilla N till höger. Visst ser man skillnad?



Postat av: Linn

Håller verkligen med dig! Stör mig också på sådana kommentarer! Det allra viktigaste är att man få ett välmående barn och att man ens kan få barn är den bästa gåvan <3 könet spelar verkligen ingen roll! Grattis till er :) ! Man är ju inte lite bebissjuk :P

Svar: Skönt att höra att jag inte är ensam om att tänka så! Det är skillnad på att tro vad det är för kön och att hoppas. Även fast jag inte alltid tror att det är lilla menat när någon säger något sådant. Men man blir ju väldigt besviken :( TACK! <3
Emelie Sofie Ericsson

2015-02-17 @ 20:10:07
Postat av: Ronja

Ja så himla tråkiga kommentarer! Huvudsaken att barnet är välmående! Jag tycker iallafall att det blir lika roligt vilket som, och det bästa av allt att Milian får ett syskon! 😍

Svar: ❤️ tack
Emelie Sofie Ericsson

2015-02-18 @ 18:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback