Husplaner

Det känns väldigt mörkt och dystert i mitt huvud just nu när det gäller hus och  husplaner. Drömmen skulle vara att hitta drömhuset idag och flytta in innan sommaren. Andra tankar jag har är att hitta ett riktigt renoveringsobjekt, börja rusta idag och flytta in någon gång i sommar. Alternativ nummer tre är att hitta en tomt, köpa den imorgon och flytta till en större lägenhet under tiden. Det känns i dagsläget som det sämsta alternativet. 

Vi har en riktigt bra lösning på problemet. Men det är mycket som kommer emellan. Vi har länge tänkt i dom här banorna men aldrig fått något positivt tillbaka från övriga familjen. Min farmor har ett hus i Tunabackar som hon har bott i länge. Över 40 år. Hon har knappt renoverat någonting sedan hon flyttade in. Hon står idag i kö på ett seniorhyresboende i centrum men har efter 2 år inte fått någon plats. Kommunen trodde att det kunde ta minst ett år till innan hon skulle få plats. När jag och Milian var hos henne i söndags nämnde hon att hon tycker att vi borde köpa huset. Hon är helt bestämd med att en barnfamilj ska bo där! Jag nämnde detta för Tobias när jag kom hem och sedan dess har han varit helt fäst vid tanken. Jag har nu givit som förslag till farmor att hon kan flytta in i våran lägenhet tills hon får plats på hyresboendet och vi kan börja renovera hennes hus. Hon var jättepositiv till detta och ville att vi skulle prata mer om det. Vi ska börja med att låta minst en mäklare värdera huset och därefter ta beslut om vi har råd att bekosta renoveringen. Givetvis måste detta diskuteras med övriga familj så att alla är överens. Jag ser det som en bra lösning och tror att det kan bli RIKTIGT BRA!
Postat av: Helena

Jag tycker det låter som en toppenbra lösning jag också :D

2015-02-11 @ 20:47:42
Postat av: Anonym

Det kommer lösa sig till någonting bra ska ni se!!! 😘

2015-02-11 @ 20:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback