Förskola eller familjedaghem?

Igår och idag har vi besökt 3 olika dagmammor. Dom 2 som vi träffade igår är helt uteslutna ur mina tankar för dom tyckte att det var jobbigt med barn som kommer kl 7 (och tidigare var inte ens möjligt lät det som). Jag var kvar i ca 20 minuter för jag tyckte att intrycket var så fruktansvärt. Under dom 20 minuterna tittade dom knappt på Milian.

Idag träffade vi en betydligt mysigare och trevligare dagmamma. Hon verkade bra på alls vis men hade inte heller några tidiga barn. Hon hade däremot inga problem med det. Hos henne var det just nu 5 barn men hon kunde även ta 6. Det känns intressant men jag måste kolla vidare. På fredag ska vi besöka en förskola i Tunabackar. En av väldigt få i Uppsala som öppnar 06.30. Man blir väldigt begränsad när man är två föräldrar dom börjar jobba tidigt på morgonen. Vi håller tummarna för att den är bra! Jag ska även försöka hinna med att besöka en förskola i Björklinge. Det är inte lätt det här inte men samtidigt är det ju inte hela världen om vi inte hittar rätt eller inte skulle få någon plats till Milian eftersom jag ska vara hemma i höst igen :) Men det vore givetvis bäst för Milians skull att slippa gå hemma med mig och lillebror/lillasyster. 

Milian ligger och sover nu, sen ska vi iväg till Jenny & Tora och busa lite :)
Postat av: Angelica Elmblad

hejsan. Jag vill bara säga att du har rätt att på vilken kommunal förskola som helst ansöka om att de ska öppna tidigare. På min dotters förskola så öppnar de egentligen 06.30 eller 7.00. Är inte säker på tiden. Dock så har vi under ett års tid fått beviljat att de skall öppna 06,00. Och alltid fått i igenom fetta.

Svar: Men va bra! Tack så mycket för infon :)
Emelie Sofie Ericsson

2015-02-18 @ 17:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback