Söndagen

Det här har nog varit världens längsta dag. Varje dag brukar annars gå så fort men idag gick den väldigt sakta. Vi har bara varit hemma och kurerat oss, kikat på flera Astrid Lindgren filmer, ätit godis och chips/dip. 

Jag skrev ju i ett inlägg för några dagar sedan om Junelles rutiner. Det gick väldigt fort, nu har dom redan ändrats! Nu sover hon tre gånger varje dag. Hon orkar vara vaken längre stunder, upp mot tre timmar. Amningen går verkligen skit just nu. Har knappt haft nån mjölk alls idag. Igårkväll åkte Tobias upp till BB och lånade en elektrisk bröstpump åt mig. Jag tänkte att jag ville testa allt innan jag tvingas ge upp. Jag har testat pumpen ett antal gånger och fått ut sammanlagt 60 ml under hela dygnen. Så försöket att öka mjölkproduktionen med denna verkar vara förgäves. Idag har hon fått ersättning 3 gånger. Man märker så himla tydligt på henne när hon är hungrig för hon blir så himla glad och nöjd när hon ätit klart :) Jag ser just nu mera fördelar med ersättningen än med amningen. Men jag vill ändå inte släppa taget. Tänk om det är sista gången jag får amma? 



Postat av: Anonym

Hej! Har Junelle också varit förkyld något när ni har varit det? Har själv en 2-månaderstjej och är så orolig över detta med förkylningar... Hon är även född några veckor för tidigt.

Svar: Hej. Ja, hon har varit förkyld några gånger nu. Okej, har ni också storasyskon på förskola?
Emelie Sofie Ericsson

2015-12-13 @ 18:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback