Rutiner

Min lilla tjej är som en klocka. När hon varit vaken i 2 timmar så visar hon klart och tydligt att hon vill sova. Eftersom hon aldrig sover mer än 1 timme åt gången så blir det 3-timmarsintervaller. Oftast runt 9, 12, 15 och 18. Ibland hoppar hon över 18 och somnar för natten lite tidigare. Jag har för mig att Milian var exakt likadan vid samma ålder. Bortsett från att hoppa över den vid 18. Han somnade så mycket senare på kvällen, aldrig innan 22. Det dröjer nog inte länge innan hon klarar sig på 3 sovstunder, så pigg och vaken som hon är! 

Just nu ligger båda barnen ute i vagnen och sover. Junelle vaknar nog vilken sekund som helst. Jag har hunnit röja undan alla leksaker som Milian hunnit släpa fram under förmiddagen. Vi fick ställa in planerna vi hade idag för att Milians snor fortfarande rinner. Ganska ordentligt också. Jag funderade igår på om vi skulle gå på mamma-träningen men bestämde mig ganska snabbt imorse för att bara vara hemma med barnen. Sjukt mysigt en dag som denna. Första december och det är ett fantastiskt vinterväder ute. Milian har fått sitt första paket av Fia & Max och öppnat sina andra tre kalendrar. 


Årets paketkalender skulle vi hänga i julgranen men vi bestämde att det var för tidigt att släpa in en gran redan nu. Vi vill inte ha en plastgran som tidigare nämligen. Så det fick bli en sån här lösning istället :) 

Jag är glad att jag köpte den här åkpåsen/overallen från newbie i våras. För herregud va mysig och varm den är. Kommer bli perfekt dom kallaste dagarna och i babyskyddet :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback