Milians utveckling

De senaste dagarna har Milian förvånat oss ännu mera. Han är helt otrolig! Jag tänkte nämna några roliga saker som han har sagt. 

Idag när Junelle satt i babysittern och "lekte" med lekbågen så satt Milian bredvid och snurrade grejerna åt henne. Så tyckte han att den ena var trög så sa han "Milian blir helt galen föj den snujjaj ju inte". Så sjukt rolig haha. Man får verkligen passa sig vad man säger nu alltså! 

När Tobias kom hem från tennisträningen idag hoppade han ner från sängen och sprang till pappsen och frågade: "Gick det bja på tennisen pappa?". Jag dog typ. Sötaste jag hört på väldigt länge. 

Han har också de senaste dagarna blivit väldigt kärleksfull och ska kramas och pussas mycket. Flera gånger om dagen säger han: "Milian älskaj mamma och lillasyster" "Milian älskaj pappa". 

Han har även fått för sig att jag heter "Mamma-Do-Emelie" haha 

En annan sak som är dödsgulligt är ju när han ska berätta saker för Junelle. Tex "Lillasyster, pappa kommer snart. Han måste baja jobba litegjann föst"

Han har en egen ordlista också :D 

Leia - välling 
Opa - morfar 
Nonor - mormor 
Bannor - Farmor
Pinneteton - telefon 
Lejonen - kusin Leonell 
Donell - Junelle 
Gutta - Gustav
Klippen - gräsklipparen 
Tunket - paket
Binnedefrutti - mannafrutti 

...Och många flera. Det var dessa jag kom på nu :) 

Han har inte varit elak mot Junelle på några dagar nu. Däremot visade han agg mot lilla Liam (2 månader) i lördags på 30-årsfesten. Han knuffade till honom mot huvudet. Som tur var hann det aldrig bli hårt eller på något vis obehagligt för Liam. Jag blev jätteförvånad för han har aldrig gjort så mot någon annan bebis än Junelle (som jag trodde var svartsjuka). Hoppas verkligen att den här fasen är förbi snart...

Hans näsa har runnit väldigt mycket idag så det känns som att det blir en hemmadag imorgon också. Hur fasen ska det bli sen när vi båda jobbar om barnen ska vara sjuka lika mycket som friska? Vabba varannan vecka?! 


Min utsikt på skogspromenaden. Världens vackraste tjej ❤️

Hämtade in lite granris :) 


Milian fick plocka med sig precis vad han ville från skogen hem. När vi kom hem målade vi. Här är resultaten. Så himla mysigt.


Vi sprayade några kottar med guldspray också. 

Nu ska jag sova några timmar tänkte jag :) Godnatt!







Postat av: Ronja

Härliga Mille 😍
Och vilken underbar bild på Junelle!! ❤️

2015-12-02 @ 09:33:50
URL: http://roonjas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback