Mammas tjej

Junelle är så himla snuttig. Hon vill bara snutta, inte äta. För hon sväljer ingenting. Det finns just nu minimalt med mjölk och vi övergår mer och mer till ersättning. Nu ikväll har hon legat och snuttat i över en timme och när jag la ner henne i vaggan vaknade hon efter några minuter och var orolig. Det har hänt väldigt, väldigt få gånger! Tobias tog upp henne och försökte vagga henne men hon var fortsatt orolig. Så fort hon kom till mig somnade hon igen. Hon hade nog gärna velat att hon låg med bröstet i munnen när hon vaknade till, lilla skruttan. Om jag ändå kunde trolla fram mjölk åt henne för nu använder hon bara bröstet som trygghet känns det som. Och det är ju sååå mysigt. Hon får gärna fortsätta med det men det är inge roligt alls när hon blir besviken :( Mamma berättade igår att hon bara ammade på morgonen och på kvällen. Det skulle ju kanske kunna fungera. Men hur länge då? Utbudet styrs ju av efterfrågan. Ahhh jäkla skitamning alltså! 

Igår var jag och barnen nere på stan och hälsade på moster Camilla på hennes nya jobb på Zara. Äntligen öppnade dom! Majoriteten av Milians kläder kommer från Zara och vi älskar dom! Nu innan jul blir det inte mycket handlat mer än några enstaka plagg till julklapp. Jag behöver verkligen uppgradera min garderob så jag önskar mig presentkort av tomten :) Vi hade turen att träffa på faster Pia på stan så vi åt lite lunch med henne. Och tur var väl det för Milian var väldigt trotsig och inte lätt att ha med på stan. Vi köpte tomtedräkter till barnen, Milian ska vara tomte på luciafirandet på dagis på måndag :) Det var 50% rabatt så Junelle fick också en. Sen tog vi bussen till Björklinge och tittade på mormor och hennes barns luciatåg. Vi blev kvar på middag (som vanligt, haha). 

Idag var vi nere på stan igen och hälsade på Camilla. Vi mötte även upp Ronja, Tomas & Leonell och fikade med dom. Sjukt vad med folk det var överallt och framförallt på alla fik. Junelle sov ovanligt mycket idag, kanske för att vagnen rullade? Milian har tjatat sen igår om tomteskägg så vi gick och köpte ett sånt. Sen när vi kom hem skulle vi klä ut oss till tomten hela tiden. Även fast han tycker att tomten är läskig. Han skrattade otroligt mycket iaf tills tomten närmare sig då sa han "nej, ta bort skägget mamma". Jag skrattade också så jag grät, haha. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback